Not That Kind of Girl

Både gamla och nya verk bjuder jag på här.

Tre delar.

Publicerad 2009-03-24 22:16:31 i Allmänt,

Jag tror man kan dela in mitt liv i tre delar.

Med sibro, mina första femton år. Jag lärde mig cykla, simma, fiska, älska, hata, leva. Jag växte upp. Jag lärde mig allt som jag trodde man behövde veta. Morfar fanns kvar och livet kanske inte alltid var en dans på rosor men jag visste vart jag hörde hemma.

Efter sibro. Jag var sexton år och osäker på livet. Tryggheten hade tagits ifrån mig och jag var ute på hal is. Jag visste ingenting. Sen kom gymnasiet och jag mötte de vackraste vännerna. Jag blev kär och jag svävade på rosa moln. Jag lärde mig att livet kunde vara underbart trots allt.

Efter studenten. Jag var fri. Eller var jag? Hade aldrig känt mig så osäker. Och jag är fortfarande osäker. Det här vuxenlivet är nog ingenting för mig. Jag hade det bra ett tag, men jag är tillbaka på ruta ett, där jag stod när studenten var nytagen. Jag är kanske fri, men vad vill jag göra med den friheten?

Vad kommer härnäst?


Man skulle kunna dela in mitt liv i tre, med sibro, efter sibro och efter studenten. Jag är vilsen. När kommer den fjärde delen? När ska jag få känna mig hemma igen?
Jag hoppas det vänder nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det här stället handlar om mig, en 25-årig fru & mamma med rötterna i vackra sörmland men som numera är bosatt på västkustens pärla. Här bor jag ihop med min nyblivne man och snart ettåriga son. Vi drömmer om hus på landet men trycker just nu ihop oss i en tvåa i stan. Livemusik, familjeliv, fotografering och skratt - det är det som beskriver mig bäst. Hoppas du ska trivas här hos mig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela